Milli Teknoloji Hamlesi kapsamında yürütülen çalışmalar doğrultusunda, Deneyap Türkiye bünyesinde eğitim alan gençler, Yozgat'ta düzenlenen 'Dönem Sonu Proje Şenliği' ile projelerini sergiledi.
Geleceğin mühendis ve bilim insanlarını yetiştirmeyi hedefleyen Deneyap Türkiye Teknoloji Atölyeleri'nin eğitim dönemini tamamlayan lise ve ortaokul öğrencileri, hazırladıkları yenilikçi çalışmaları görücüye çıkardı. Yozgat Gençlik Merkezi Spor Salonu'nda düzenlenen organizasyon, iki ana oturum şeklinde planlandı. İlk oturumda lise grubu öğrencileri, ikinci oturumda ise ortaokul grubu öğrencileri projelerini jüri ve ziyaretçilere sundu.
Genç Yeteneklerin İnovatif Çalışmaları Sergilendi
Şenlik kapsamında sabah saat 11.00'de lise düzeyindeki öğrencilerin inovatif çözümleri sunulurken, saat 13.30'da ortaokul grubu gençlerin projeleri ilgi gördü. Eğitim sürecinde edinilen teorik ve pratik bilgilerin somut projelere dönüştürüldüğü etkinlikte, teknoloji üretme odaklı bir atmosfer hakim oldu.
Deneyap Mezunlar Platformu İç Anadolu Bölge-1 sorumlusu Yavuz Selim Karaduman, programda yaptığı konuşmada, "Yozgat'ta başlayan teknoloji merakım beni Konya'ya kadar getirdi. Şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki bu yolculuğun en önemli durağı üniversite değil, Deneyap oldu. Çünkü Deneyap bana sadece elektronik, yazılım, robot yapmayı öğretmedi. Düşünmeyi, üretmeyi, ekip olmayı, sorumluluk almayı ve en önemlisi 'Ben de yapabilirim' demeyi öğretti. Belki şu an yoğun eğitimlerden dolayı yoruluyorsunuz. Belki projeler istediğiniz gibi gitmiyor. Bazen 'Acaba başarabilecek miyim?' diye düşünüyorsunuz. İnanın hepimiz o yollardan geçtik. Ama bugün geriye dönüp baktığımızda en çok öğrendiğim şey vazgeçmeyenlerin kazandığı oldu" dedi.