Avustralya hükümeti, 16 yaş altı kullanıcıların sosyal medya kullanımına yönelik getirilen kısıtlamalara uymayan teknoloji şirketlerine yönelik yaptırımları ağırlaştırma kararı aldı. Hazırlanan yeni yasa teklifi ile birlikte, kuralları ihlal eden platformlara uygulanabilecek azami para cezası 99 milyon Avustralya dolarına yükseltilecek.
Yeni düzenleme kapsamında, Avustralya eSafety Komiseri Julie Inman Grant'in yetkileri genişletilecek. Bu doğrultuda Grant, sosyal medya şirketlerinden yaş sınırının uygulanmasına yönelik alınan önlemlere dair kanıt talep etme yetkisine sahip olacak. Ayrıca, platformlara yaş doğrulama hizmeti sağlayan üçüncü taraf şirketlerin de bilgi verme yükümlülüğü bulunacak.
Avustralya Başbakanı Anthony Albanese, teknoloji devlerinin mevcut sorumluluklarını yerine getirmede yetersiz kaldığını belirtti. Albanese, Aralık 2025'ten itibaren platformların 16 yaş altı kullanıcıların hesap açmasını veya kullanmasını engellemek adına "makul adımlar atmakla" yükümlü olduğunu hatırlattı. Şirketlerin yükümlülüklerini aksatması durumunda uygulanacak ceza miktarının 49,5 milyon Avustralya dolarından 99 milyon Avustralya dolarına çıkarılacağı ifade edildi.
Hükümet verilerine göre, yasal düzenlemenin yürürlüğe girmesinden bu yana 16 yaş altı kullanıcılara ait 5 milyondan fazla hesap kaldırıldı veya erişime kapatıldı. 10 Aralık 2025 tarihinde yürürlüğe giren düzenleme; X, TikTok, YouTube, Snapchat, Reddit, Twitch, Threads ve Kick gibi toplam 10 farklı mecrayı kapsıyor. Düzenlemenin temel amacı, algoritmaların ve zararlı içeriklerin çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerini minimize etmek olarak açıklandı.